Saturday, August 13, 2011

Boleh tak kamera pasang kat rumah tapi tengok kat pejabat ?

Saya mendapat email dari seorang pembaca melalui akaun facebook saya, dia tanya "boleh kah saya monitor aktiviti di rumah saya melalui internet ?"

Saya jawab "boleh !! "

Baiklah, menjawab pertanyaan tersebut, memang sebenarnya boleh dan saya aka tunjuk ajar sedikit masa lagi. Bukanlah sekarang, sebab sebelum sampai kesitu, banyak lagi konfigurasi yang perlu di buat untuk kita meng "live" kan cctv kita ini.

Kena ada sedikit pengetahuan pasal asas rangkaian ("Network") atau LAN

Jadi sabar ye, insyaallah akan sampai ke tahap itu.

Ok sekarang masa untuk "ngete" bersama kawan kawan.

Daaaaa...

3 comments:

  1. saya nak psg cctv di kelantan tp say tinggal di KL...nak pantau kedai saya tp budget tak byk mana...kalau saya psg sendiri berapa anggaran budget saya....ade idea?

    ReplyDelete
  2. Nk psg kt mana² @ nk monitor kt mana² pon x jd masaalah, yg penting mestilah ada internet access

    ReplyDelete